sobota, 1 maja 2010

MAJÓWKA!!!

Dziś pierwszy dzień majowego weekendu i tradycyjnie już zaczynamy sezon grillowy, który bardzo lubię:). Zwłaszcza, że nie posiadamy grilla tylko palenisko typowe jak z ogniska. Mój małżonek jest amatorem przygód i przy każdej okazji jak tylko jesteśmy w lesie czy gdzieś na łące to palimy ognisko i tak sobie wymyślił i tu koło naszego domku. Jedyną rzeczą związaną z grilem jest kratka na której pieczone są wszystkie smakołyki a pod jedzonkiem pięknie pali się ogień. Zawsze pod sam koniec pieczenia małżonek mój wrzuca do ognia kilka gałązek jałowca, który podkreśla smak pieczonego mięska- niebo w gębie!! Z tej okazji przygotowałam sałatkę z brokułami i porem, świetnie nadaje się do grillowanej piersi z indyka lub kurczaka. Przepraszam za jakość zdjęć ale po prostu musiałam wszytko szybko robić bo goście głodni czekali. Mi osobiście sałatka bardzo smakowała, zapraszam więc do wypróbowania mojego przepisu:)

SAŁATKA Z BROKUŁAMI I POREM W SOSIE ŚMIETANOWO-CZOSNKOWYM:)
Składniki:
5 jajek ugotowanych na twardo
1 duży brokuł
1 duży por
3 ząbki czosnku
kilka listków bazylii
pieprz świeżo mielony, sól
duży jogurt naturalny chudy
śmietana 12%
Sos:
cały jogurty naturalny mieszamy z 2 dużymi łyżkami śmietany, dodajemy czosnek przecisnięty przez praskę, siekamy drobno bazylię i dodajemy do sosu wszystko przyprawiamy odrobiną soli i świerzo mielonym pieprzem.
Wykonanie:
Kroimy pora na pół i siekamy kładziemy na spód miski i posypujemy solą aby puścił sok, następnie ugorowane jajka kroimy w ćwiartki i kładziemy na pora. Brokuły należy kilka minut obgotować na parze aby zmiękły , następnie kładziemy je na jaja, polewamy sosem.
Układamy następna warstwę i polewamy sosem i tak do skończenia się składników. Na samej górze robimy kilka kleksów sosu.



Powiem szczerze, że pierwszy raz ją robiłam ale jest naprawdę rewelacyjna:)

Życzę smacznego oraz miłej i słonecznej niedzieli:)!



5 komentarzy:

  1. Skoro tak zachwalasz to koniecznie trzeba przepis wypróbować!

    Fajnie mieć takie palenisko koło domu...

    Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
  2. wygląda pysznie ta salatka:]napewno wyprobuje:]pozdrawiam :]

    OdpowiedzUsuń
  3. Wszystko to co lubię... mniam !
    Pozdrawiam majowo.

    OdpowiedzUsuń
  4. Tak sobie leżę i klikam i ślina Mi cieknie kącikiem ust.
    Pozdrawiam majowo

    OdpowiedzUsuń
  5. Swietnie do niej pasuje pomidor pokrojony w ćwiartki, czasem zamiast brokułów uzywam kalafiora - też niezła..

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twój komentarz:)