piątek, 20 maja 2011

CIASTECZKA OWSIANE

Długo nie pisałam o pysznościach, więc dziś nadrabiam zaległości. Będzie o ciasteczkach owsianych:) Przepis jakiś czas temu znalazłam w necie, robiłam je już kilka razy i przez ten czas nieco modyfikowałam ich skład. Moim skromnym zdaniem są teraz zdecydowanie lepsze:).
Można przechowywać je w szczelnym pojemniku do 2 tyg. choć u mnie znikają zdecydowanie szybciej. Często zabieramy je na niedziele wypady. O wiele lepiej smakują od kanapki, która po kilku godzinach wożona w plecaku nie prezentuje się zbyt dobrze:/
Dla chętnych na te pyszności podaję składniki:)
płatki owsiane ( u mnie górskie) 500g
100 g mąki
pół szklanki cukru(w zdrowszej wersji można go zastąpić cukrem brązowym lub miodem, ze wszystkim dobrze smakują)
pól kostki margaryny
płaska łyżeczka proszku do pieczenia
1 jajko
po 100g. orzeszków fistaszków, rodzynek, słonecznika, czekolada gorzka cała( można dodać mniej)
Ja podaję proporcje na moje ciasteczka, mi wychodzi 80 szt.
Wykonanie:
Wszystkie składniki wsypujemy do miski, dodajemy jajko i margarynę o temp. pokojowej i wszystko dokładnie ręcznie mieszamy. Gdy składniki połączą się ze sobą, formujemy małe kuleczki i spłaszczamy je w dłoniach. Układamy na blachę wyłożoną papierem do pieczenia. Mi wchodzi na jedną blachę 20szt. Pieczemy w temp. 180 st. przez 30 min.
Na pewno będą smakować:)
SMACZNEGO!














Ciesze się, że wianuszek Wam się spodobał, jednak niestety już nie wygląda tak ładnie jak na początku.


Pozdrawiam Was wiosennie i życzę udanego weekendu! ila:)

19 komentarzy:

  1. NO WŁAŚNIE TEZ MAM TAKIE DOŚWIADCZENIA ZSUSZONA KALINĄ....A POZA TYM MUSZĘ IŚĆ PO ŚCIERECZKĘ...OBŚLINIŁAM LAPTOPKA....PYSZNIE WYGLĄDAJĄ I PRZYGOTOWANIA I EFEKT KOŃCOWY...NO I TA KURKA....CUDO!!!POZDRAWIAM I ZAPRASZAM:)

    OdpowiedzUsuń
  2. hmmm uwielbiam ciastka owsiane !! a ostatnio się ciasteczkowa zrobiłam i nie ma dnia bym jakiś nie skubała. Jedynie z pieczeniem u mnie na bakier ale przepis wygląda na super prosty! Koniecznie muszę spróbować ;)
    aaaa ! i jeszcze dodam ,że zdjęcia śliczne !:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mmm lubię takie ciastka, choć jadłam tylko kupne. Ale te mogą być jeszcze lepsze!

    OdpowiedzUsuń
  4. wyglądają przepysznie! już zapisuję przepis :)
    ależ mi zrobiłaś smaka na fistaszki :)

    OdpowiedzUsuń
  5. No pojechalas Ilonko po całości...az sie zachciało,a nie wszystko w domu jest!!

    Ale jutro zaszaleje...w sam raz na weekend...połasuchujemy i my!!

    Ściskam Was kochana i wierze,ze meżczyzna ozdrowiał:)!!

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam takie ciasteczka:) dziękuję za przepis.

    Książkę kupiłam w Świecie Książki.

    buziaki wielkie!

    OdpowiedzUsuń
  7. ciasteczka owsiane to chyba wszyscy lubią, dzięki za przepis.
    ładny nowy baner

    OdpowiedzUsuń
  8. Oj chodziły mi po głowie te ciasteczka ;) bo ja lubię takie zdrowe cos a'la musli, ostatnio moja znajoma robiła je :) tylko chyba cukru nie dała wcale bo czekolada słodka mimo wszystko jest :) były pyszne! :)

    Haha widzę na ostatnim zdjęciu moje krzesełka (też z Jyska?) i zdradzę Ci że one teraz pod gąbkę poszły :) jedno juz pomalowane ;)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbiam owsiane ciasteczka :0) Dzięki za przepis !
    Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja jestem uzalezniona od tych ciastek :) sa pyszne, proponuje dodac tez maaslo orzechowe do ciasta - obledne.... pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  11. A ja dziś po raz pierwszy upiekłam Twoje lawendowe :))) robią się szybciutko i są pyszniutkie :) dziękuję za smaczniutki przepis , pozdrawiam ...

    OdpowiedzUsuń
  12. Dzięki za przepis, wykorzystam niezwłocznie :)
    Pozdrawiam pięknie!

    OdpowiedzUsuń
  13. Pysznosci napieklas,zabieam przepis do kuchennej kolekcji.Dziekuje z serdecznie pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  14. Loh,skad ja platkki owsiane wytrzasne,no skad,bo takiego smaka zalapalam ze hoho.

    OdpowiedzUsuń
  15. Przyznaję ,że ciasteczek owsianych nigdy nie próbowałam (często za to robię batoniki musli).

    Wianuszkiem się nie przejmuj , kwiaty mają tę ulotność do siebie.

    Miłej niedzieli

    OdpowiedzUsuń
  16. smaka narobiłaś!!!!uwielbiam te ciacha:)

    Kochana przesyłka dotarła i jestem zachwycona!!!!Bardzo bardzo dziękuję!!!!

    Miłego weekendu!:)

    OdpowiedzUsuń
  17. Uwielbiam wszelkie "paprochy" w ciasteczkach, owsianych jeszcze nie robiłam, a spróbuję chętnie. Robiłam za to kotlety ala mielone z ugotowanych płatków owsianych, rewelacja!!!!!

    Uściski :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Musiałabym wypróbować w wersji bez orzeszków, które uczulają mego smyka:) Dzięki za przepis!

    OdpowiedzUsuń
  19. ciasteczka wyglądają pysznie. Chyba zaraz wypróbuję ten przepis :)))

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twój komentarz:)